Ikarosz történetét tanulmányozva a repülés gondolata foglalkoztatta Leonardo da Vincit, aki különböző repülő szerkezeteket tervezett. Volt olyan nézet, mely szerint levegőnél nehezebb pusztán mechanikus szerkezet nem emelkedhet tartósan a levegőbe. Ezen az elgondoláson sokat változtatott az első motoros repülőgépek megjelenése. A madarakéhoz hasonló szárnycsapdosás valószínűleg nem a legkomfortosabb az ember számára, de emberi erővel kivitelezhető, amint a mellékelt videó mutatja:
Attól, hogy az embernek ez nem testhez álló, gépeknek még lehet az. Hallunk a hadseregben használt kémrovarokról, de a technológia ma már a szórakoztatóelekronikai áruházak polcaira is beférkőzik egy meglepően kompakt mechanikus madár formájában. Az első videó egy általános bemutatót nyújt, a második mechanikait. Sajnos leszállás nincs bennük, pedig az minden repülésnem egyik legérdekesebb pillanata.
Új hozzászólás